Opbrengst Serious Cheese verkoop ingeleverd

In november is gestart met de verkoop van Serious Cheese. Dit initiatief, opgezet door CONO kaasmakers, is in het leven geroepen om namens de kaasbranche een bijdrage te leveren aan het goede doel van Serious Request. 3FM Serious Request 2016 vraagt aandacht voor een stille ramp die elke 35 seconden een kinderleven eist: longontsteking. Elk jaar sterven meer dan 900.000 jonge kinderen aan een longontsteking. Kinderen die eenvoudig te redden zijn met de juiste behandeling en goede informatie. 

De Stille ramp

Longontsteking is wereldwijd de dodelijkste infectieziekte voor kinderen van 5 jaar en jonger. Het doodt meer kinderen dan hiv en aids, malaria en mazelen bij elkaar opgeteld. Elk jaar sterven meer dan 900.000 jonge kinderen aan een longontsteking. Dat zijn bijna 2.500 kinderen per dag. Een longontsteking is erg gevaarlijk, maar hoeft niet dodelijk te zijn. Met de juiste middelen en kennis is longontsteking eenvoudig te voorkomen en te behandelen. Zo vanzelfsprekend als dit is in Nederland, zo groot is het gebrek hieraan in de meeste ontwikkelingslanden.

De opbrengst in 2016

Iedere kaaskoper in de keten, van kaasmakers tot consument, heeft bijgedragen om aan het bedrag te komen. In totaal is er in 2016 €9600 euro voor het goede doel opgehaald. Dit bedrag is bij het glazen huis in Breda overhandigt door niemand minder dan Frau Antje, vergezelt door twee kaasdragers.

 

 

Wilt u meer informatie?Neem direct contact met ons op!